tisdag 15 oktober 2013

-Hjälp jag är bjuden på fest
och jag har inget att ta på mig!

BH och trosor fanns det i garderoben.
Tror inte östra Skaraborg är redo för den sortens festkläder
Åkte hem för att delta i älgjakten. Packade ner jägarkläder och jeans.
För skogsmullande på hösten väldigt lämpliga kläder.
Varma, oömma, står emot väta och jackan är dayglow orange för att synas.

Utöver det tog jag med underkläder, några par jeans och lite sweatshirts.
Den generella jakten måndag till onsdag hade vi bara tilldelats tre djur och två av dem sköts igår och den tredje i morse så strax före klockan nio var det färdigjagat. Licensjakten börjar först på torsdag.
Nu fick några kompisar för sig att bjuda på fest ikväll.
Murarskjorta och jeans räknar inte jag som festkläder och ingen annan heller så det blir till att ta en tur in till Skövde, 25 km bort. Lite surt att ingen kunde sagt nåt innan jag åkte hem. I Mölndal har jag var som behövs för fest men det är där det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar