torsdag 22 januari 2015

Paret Annorlunda

Passade på att visa Martin en vidunderligt vacker plats.
Inte bara för att några av våra miniatyrer till kompisar avundsjukt kallar oss "familjen Långben".
Jag är 183 centimeter över havet och Martin är 192 centimeter.
Nej för att vara i Second Life går vi "fel håll".
Det vanligaste har det sagts mig är att man träffas i Second Life.
Trivs ihop där och sedan träffas i första livet och blir ett par även där om det vill sig väl.
Men vi gjorde tvärtom.
Jag började min SL-bana redan när jag hyrde ett sunkigt rum i Uddevalla och tågpendlade i timmar till och från Göteborg varje dag.
Det var först i våras som jag fångade Martin i första livet.
Han behövde en "respektive" för ett societetsbröllop i verkliga livet och kan ni tänka er jag anmälde mig som frivillig.
Först ett par månader senare fyllde Martin år och jag tänkte ge honom något annorlunda.
Tänkte och tänkte innan jag bestämde mig för att ge honom en avatar i Second Life.
Han blev minst sagt överraskad men tyckte det var en rolig present.
Vi har varit ute, eller är man inne och dansar i Second Life, på flera danser.
Passar fint när det är slut på månad och pengar innan nästa studielån kommer.
Ska vi gå ut i Göteborg ryker vi lätt på närmre en tusenlapp utan något fylleslag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar