fredag 21 mars 2014

-Åh jag får sommarvibbar!

Längtar efter sommaren. Brukar kunna hitta många spännande strandfynd.
Åkte hem till gården igår.
Hade med en låda med gamla böcker jag inte behöver i Mölndal länge. 
Platsen de tog gör mer nytta för andra böcker.
Det är snedtak egentligen ända ner till golvet i mitt rum men längst ner har man gjort väggen rak och fått ett förvaringsutrymme. En lucka i ena ändan av väggen. Inte så stort men tillräckligt för att man ska kunna "gå på knäna" in och ställa saker där.
När jag var yngre var det en spännande plats. Satt där med ficklampan och läste "hemligheter" jag hittat.
Skjöv in boklådan så långt in jag kunde intill en annan låda. Nyfiken som jag är öppnade jag den andra lådan och där låg alla strandgrejorna. Strandtennis, badbollar och mycket annat.
Blev så sugen på beachparty. På Sol och bad.
Vi har i alla fall passerat vårdagjämningen så sommaren är på väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar