måndag 16 september 2013

-Emha get your gun!

-Du kan almanackan din rackare! -Kom igen om tre veckor!
Var hemma en sväng till föräldrahemmet i helgen. Det är tre veckor kvar till älgjakten så det var upptaktsmöte. Jag ska vara hundförare i eftersöket även i år och det gäller som tjej att bevaka sina intressen så man inte plötsligen hamnar i kaffekoket istället. Vi gick runt i skogen och kollade alla passen.
Jag har en slysax med mig och håller precis på att ta bort ett par småsly på ett av passen som kan komma i skottlinjen och få kulan att wobbla och tappa kraft. En vanlig orsak till skadeskjutningar.
Plötsligt brakar det till i skogen och fem-tio meter framför mig står en grann älgtjur med fina horn.
Nu har jag sett stortjuren i alla fall. Att han skulle vara så dum att han visar sig under älgjakten tror jag inte på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar