onsdag 22 maj 2013

-Gött att få språka
me e vettig mänska!

Kafferep på Yadkin - med många
Med Vanadis på Seagull
Det finns en gren som vi bönner slår stadsborna med hästlängder i.
Det är att kunna prata med alla från alla åldrar.
På landet bor inte så många och ska det inte bli helt tyst måste man lära sig prata med alla åldrar. Alla måstekalas som man släpas med till sen man var liten hjälper också till. Jag märkte skillnaden redan när jag började på gymnasiet i Skövde. Mina jämnåriga från stan ville helst bara prata med jämnåriga medan jag inte brydde mig om vilket "bara en får språkas vid" :)
Så när Vanadis undrade om jag ville fika en stund på Seagull var jag inte sen att nappa.
Med Mad på Bryggen
Det var skönt att höra att hon hade ungefär samma upplevelser som jag i början i Second Life.
-De allra flesta människor eller avatarer är väldigt trevliga och sociala. Men att det finns en liten klick som är snokiga och skvallriga. Det de inte säger sig "veta" hittar de på och resultatet blir helt vettlöst.
Earlen av Snubblington
i London-Soho
-Hum är det Second Life jag beskriver eller är det Hjo? -Det finns en del vettlösa skvallertanter på båda hållena.
Jag har morgonfikat på många ställen i Second Life och gör det gärna igen så ofta jag kan.
Second Life har en fördel som inte Hjo har. Här kan jag blocka de vettlösa, det går tyvärr inte i Hjo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar