onsdag 23 april 2014

Jag har plötsligt blivit "respektive".

Den här balklänningen skulle passa bra i första livet också.
Klassiskt enkel modell med ena axeln bar. Inget "för mycket" någonstans.
Där finns den
Ramona på Kungsgatan
En "handels-kille" jag känner lite grann
har fått en inbjudan till ett "märkvärdigt" pingstbröllop.
På inbjudan stod "hans namn med respektive".

Lätt desperat började han leta efter en "respektive" eftersom han nyss separerat.
Han beskrev sin nöd vid fikabordet. Där satt jag och sju killar och jag kunde som vanligt inte låta bli att glappa med truten och sa på skoj;
-Vill du inte ta med någon av grabbarna så är det bara mig kvar att välja på.
-Åh tack Emha! Det hade jag inte vågat hoppas på att du skulle tacka ja till.
Måste säga att jag blev lite paff.
Men nu är det som det är så då är det bara att göra.
Är rätt bra på att mingla och det finns säkert värdefulla kontakter för framtiden att knyta på ett societetsbröllop.
Skaffa klänning och skor. Få nån som kan fixa håret snyggt. Kan inte ha håret flygande åt alla håll utan nån form av uppsättning måste det vara.
Får väl se till att han ser proper ut med,
Ingen urväxt konfirmationskostym eller så kan godkännas om han vill synas med mig.
Slips, näsduk i bröstfickan och sockar ska matcha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar