fredag 22 mars 2013

Konstig på konstvernisage

Går man på konstvernisage måste man försöka smälta in och se lite "konstig" ut tänkte jag.
Var på vernissage på Yadkin Exhitibion -  Sisi Biedermann fyllde väggarna med stora verk. Apmel rann före alla andra antagligen i syfte att köpa till sin fina samling innan nån annan kom före.
Redan som liten fick jag följa med till Hjo konsthall. Min mor är väldigt road av konst. Läste konstvetenskap på universitetet innan hon blev bondmora. Numera gör hon inga tavlor men väl keramik och flamsk vävnad.
Det här vill jag se nästa gång det är vernisage i Hjo konsthall
Från konstföreningen i Hjo är man van att besökarna "skapar te sig" lite.
Därför tog jag på mig en hatt, glasögon och satte upp håret i knut. Blir nästan rädd för mig själv när jag ser bilderna. Med andra kläder kan den outfiten användas till "skarp skolfröken".
Men åter till allvaret -Gå och se utställningen annars så missar ni något bra. Slurl
För jämförelsen lägger jag länken till Hjo Konsthall hemsida här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar